viernes, 22 de febrero de 2013

El moment de la meva vida - Cecelia Ahern


Títol català: El moment de la meva vida
Títol castellà: Una cita con mi vida
Títol original: The time of my life
Autor: Cecelia Ahern
Any de publicació: 2012
Editorial: Columna
Col·lecció: Clàssica
Nº de pàgines: 478
Preu: 18,90 €
Enquadernació: Rústica amb solapes


« Estimada Lucy Silchester, 
Tens una cita el dilluns 30 de maig de 2011. 
Atentament, 
La teva vida La meva vida. 

El motiu era obvi. La meva vida em necessitava. S’ho estava passant malament i jo no li havia prestat prou atenció. L’havia perduda de vista i m’havia entretingut amb altres coses: amb la vida dels amics, amb temes de feina, amb el cotxe, vell i necessitat... Aquesta mena de coses. Havia ignorat la meva vida del tot. I ara m’havia escrit, m’havia convocat, i tan sols podia fer una cosa: hi havia d’anar i trobar-m’hi cara a cara»




Interessant novel·la amb un original plantejament, la pròpia vida pot prendre forma humana i presentar-se en persona per recriminar-te que l'hagis abandonat. Aquesta curiosa premissa actua com un recurs al·legòric i al mateix temps com alguna cosa real. 

Això li succeeix a la Lucy Silchester, anys després que el seu nuvi la deixés, fent creure a tots que ella havia estat la culpable, no ha estat capaç de redreçar la seva vida i cada vegada es troba més apartada de la seva família i amics. Sent que ha perdut al gran amor de la seva vida i el seu rumb professional i personal. Últimament tot sembla anar-li costa avall. Avergonyida de si mateixa, es veu embolicada en les seves pròpies mentides, que deu explicar una vegada i una altra per encobrir el que ella considera fracassos. Arriba un punt en el qual res sembla sostenir-se. 

En aquest moment la seva vida apareix cridant-li l'atenció i obligant-la a reaccionar per fi i ser honesta amb si mateixa i amb els altres. 

La lectura d'aquesta novel·la resulta interessant i divertida, la protagonista és un personatge bastant complet, el seu caràcter i pensaments són molt peculiars. La veritat és que aborda totes les situacions amb bastant enteresa i un humor que en ocasions pot resultar cínic però mai cruel, doncs té un gran cor i la principal perjudicada és ella mateixa. Aquest és part del seu problema, potser no s'ha pres a si mateixa i a la seva vida amb prou serietat. 

 
És el primer llibre que llegeixo de l'autora i la veritat és que m'ha agradat bastant, coneixia una mica del seu treball com la pel·lícula Postdata: T’estimo basada en el seu llibre del mateix títol, així com la seva participació en la sèrie televisiva Samantha Who?, aquest llibre té l'esperit que tant vaig apreciar en aquests títols.





Interesante novela con un original planteamiento, la propia vida puede tomar forma humana y presentarse en persona para recriminarte que la hayas abandonado. Esta curiosa premisa actúa como un recurso alegórico y al mismo tiempo como algo real. 

Esto le sucede a Lucy Silchester, años después de que su novio la dejara, haciendo creer a todos que ella había sido la culpable, no ha sido capaz de enderezar su vida y cada vez se encuentra más apartada de su familia y amigos. Siente que ha perdido al gran amor de su vida y su rumbo profesional y personal. Últimamente todo parece irle cuesta abajo. Avergonzada de sí misma, se ve envuelta en sus propias mentiras, que debe de contar una y otra vez para encubrir lo que ella considera fracasos. Llega un punto en el que nada parece sostenerse. 

En este momento su vida aparece llamándole la atención y obligándola a reaccionar por fin y ser honesta consigo misma y con los demás. 

La lectura de esta novela resulta interesante y divertida, la protagonista es un personaje bastante completo, su carácter y pensamientos son muy peculiares. La verdad es que aborda todas las situaciones con bastante entereza y un humor que en ocasiones puede resultar cínico pero nunca cruel, pues tiene un gran corazón y la principal perjudicada es ella misma. Ese es parte de su problema, quizá no se ha tomado a sí misma y a su vida lo bastante en serio.


Es el primer libro que leo de la autora y la verdad es que me ha gustado bastante, conocía algo de su trabajo como la película Postdata: Te quiero basada en su libro del mismo título, así como su participación en la serie televisiva Samantha Who?, este libro tiene el espíritu que tanto aprecié en estos títulos.

2 comentarios :

  1. No lo he leído pero me ha gustado tu reseña!
    Besitos^^

    ResponderEliminar
  2. Realment sembla una trama original.
    Jo ja havia llegit altres llibres de l'autora com el que anomenes de PD: Te quiero, i també el de Donde termina el arcoiris, que em va agradar molt.

    ResponderEliminar